Administratief Medewerker Uitkeringsadministratie Gemeente Pekela 29-04-2024

  1. Vacatures Pekela
  2. Administratief Medewerker Uitkeringsadministratie Gemeente Pekela 29-04-2024

Werken in Pekela

 

Introductie vacature 

Administratief Medewerker Uitkeringsadministratie (16 uur per week)

De gemeente Pekela is op zoek naar een nauwkeurige en positief ingestelde Administratief Medewerker Uitkeringsadministratie die het team Sociaal komt versterken. Als onze medewerker uitkeringsadministratie sta je naast onze inwoners en andere externe belanghebbenden. Jij weet als geen ander hoe je integer moet handelen en bent een echte doorpakker.


Wat ga je doen?

Samen met je collega's van het sociaal team ben je verantwoordelijk voor het verwerken van aanvragen voor uitkeringen, zoals bijstandsuitkeringen. Dit omvat het controleren van ingediende documenten, het invoeren van gegevens in het systeem en het opstellen van dossiers. Daarnaast beantwoordt je vragen van inwoners over hun uitkeringen, zowel telefonisch als per e-mail. Dit kan gaan over de status van hun aanvraag, de hoogte van de uitkering of andere gerelateerde zaken. Door middel van motiverende gespreksvoering weet je hulpvragen te verhelderen en duidelijk voor ogen te krijgen wat er gedaan moet worden. Daarnaast werk je samen met collega's om eventuele wijzigingen in de situatie van de uitkeringsgerechtigden bij te houden, zoals veranderingen in inkomen of gezinssamenstelling. Je zorgt ervoor dat alle gegevens nauwkeurig worden bijgewerkt in de administratie. Tevens ondersteun je bij het opstellen van rapportages en het uitvoeren van controles om ervoor te zorgen dat alle uitkeringen correct worden verstrekt volgens de geldende wet- en regelgeving. De uitkeringsadministratie is onderdeel van het sociaal team en bestaat uit ongeveer 40 collega's, die werken binnen het brede scala van het sociaal domein, inclusief Openbare Orde & Veiligheid. We zijn een team in ontwikkeling, die voortdurend streeft naar verbetering en groei. Het is een hecht team dat veel waarde hecht aan onderlinge samenwerking, openheid en vertrouwen.

Wie ben jij?

Je hebt het vermogen om met een positieve en motiverende houding de belangen van onze inwoners te bewaken. Dit doe je door vriendelijk te zijn, integer en rust te bewaren tijdens hectische momenten. Wanneer het nodig is vraag jij je collega's om hulp om ervoor te zorgen dat alle werkzaamheden tijdig worden uitgevoerd. Je bent administratief uitstekend onderlegd en kunt goed accepteren dat het werk nooit af is. Als geen ander weet jij de prioriteiten voor ogen te houden en rust te bewaren.

Daarnaast beschik je over:

  • Een mbo werk- en denkniveau;
  • Je hebt administratieve ervaring met verwerken van informatie en liefst ook het uitvoeren van uitkering- of loonadministratie bij voorkeur in GWS Suite;
  • Je hebt ervaring met het voeren van telefonische gesprekken;
  • Ervaring in een soortgelijke functie is een pre;
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving is een pre.

Wat bieden wij jou?

Als gemeente zijn we volop bezig met de toekomst, wat uitdagende en complexe vraagstukken met zich meebrengt. Pekela is een typisch Groningse gemeente met een rijke en soms tumultueuze geschiedenis. De inwoners zijn trots op hun gemeenschap en dragen vanuit die betrokkenheid bij aan de lokale samenleving. Dit komt ook tot uiting in onze toekomstvisie '2022-2030', genaamd 'Pekela in beweging'.

Bij de gemeente Pekela hechten we grote waarde aan persoonlijke ontwikkeling en loopbaangroei. Dit betekent dat er talloze kansen zijn om zowel in jezelf als in je carrière te blijven investeren. Indien gewenst, bieden we ook loopbaanadvies aan. Werken bij de gemeente Pekela betekent werken in een dynamische omgeving, omringd door enthousiaste collega's. Je krijgt volop mogelijkheden tot samenwerking met andere afdelingen en een gevarieerde invulling van je takenpakket.

Daarnaast bieden wij jou:

  • Een hybride werkregeling;
  • Salaris in functieschaal 7 met een maximum van €3784 per maand op basis van 36 uur per week;
  • Een Individueel Keuzebudget ter hoogte van 17,05% van je brutosalaris;
  • Eventueel een passende opleiding of cursus om je kennis bij te spijkeren;
  • Uitdagende en afwisselende werkzaamheden in een klein hecht team waarin we elkaar versterken, er vertrouwen is en waarin ruimte is voor een gezonde portie humor.

Enthousiast geworden?

Klik dan hier en upload je motivatie en CV vóór 13 mei. Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Hans de Vroome via . Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Lisanne Slagter, HR-adviseur, via .

Het verkrijgen van een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor indiensttreding.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Laatst gewijzigd: 29 april 2024

Contact

Vacature eisen

onbekend

 

FunctietitelAdministratief Medewerker
Indicatie salaris (min – max]3784 – 3784
OpleidingsniveauMBO
Aantal uren (min – max)16 – 16
Contactgegevensonbekend , onbekend onbekend
Type contractVast
BrancheOverheid/Non-profit
LocatieOude Pekela, Groningen,Nederland
Soliciteer directhttps://www.pekela.nl/Onderwerpen/Werken_bij_gemeente_Pekela/Administratief_Medewerker_Uitkeringsadministratie_16_uur_per_week

Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Deel deze vacature

Redactie Nieuwsuitpekela.nl

Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Pekela en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.