Medewerker Grondzaken en Vastgoed Gemeente Aa en Hunze 06-06-2024

  1. Vacatures Pekela
  2. Medewerker Grondzaken en Vastgoed Gemeente Aa en Hunze 06-06-2024

Werken in Pekela

 

Introductie vacature 

Medewerker grondzaken en vastgoed

32-36 uur per week

Elke dag een beetje mooier!

Werk je bij de gemeente Aa en Hunze, dan voer je samen met ruim 250 300 collega's, werk uit dat ertoe doet. Onze missie is om Aa en Hunze mooi te houden én elke dag een beetje mooier te maken.
Vanuit deze filosofie is verandering nodig. We zijn in het werk aan het werk om de gewenste verandering te bereiken. We willen ons ontwikkelen van een hiërarchische organisatie naar een organisatie waarin inwoners en medewerkers centraal staan. Een organisatie waarin we meer denken en werken in opgaven. Het liefst werken we samen met onze inwoners aan maatschappelijke vraagstukken. We staan daarbij open voor initiatieven, luisteren en bewegen mee, verbinden en ondersteunen. Dat doen we door steeds vaker naar 'buiten' te gaan en contacten te onderhouden met inwoners, organisaties en verenigingen. Zo kunnen we goed inspelen op wat er leeft bij inwoners. In verbinding zijn staat bij ons centraal.

Wat is de opgave?

Op dit moment is het fysieke domein volop in beweging; we hebben (grote) opgaven op het terrein van o.a. wonen, duurzaamheid, huisvesting aandachtsgroepen, Nij Begun en gebiedsontwikkeling. Begin vorig jaar heeft de gemeenteraad de nieuwe nota grondbeleid vastgesteld. Hierin hebben we als gemeente een actievere rol dan voorheen. Daarnaast wordt het beleid 'maatschappelijk vastgoed' het komende jaar geactualiseerd.

Waar land je in de organisatie?

Je landt binnen team ruimtelijk beleid. Team ruimtelijk beleid is een team dat zich bezighoudt met beleidsmatige vraagstukken en opgaven in het fysieke domein. Hierbij werken we veel samen met collega's in de organisatie en met partners buiten onze organisatie. Daarnaast staan we veel in contact met onze inwoners en andere belanghebbenden. Het voordeel van een organisatie van onze omvang is dat je de mogelijkheid hebt om op allerlei verschillende vraagstukken in te stappen en je daarmee breed in te zetten en te ontwikkelen. We zijn als team volop in ontwikkeling; we organiseren ons werk steeds meer programmatisch/projectmatig, we zetten stevig in op het integrale werken onder andere met een multitafel, er zijn korte lijnen richting het bestuur, talenten worden steeds effectiever ingezet en we hebben een mooie mix van ervaren en minder ervaren collega's.

Wat verwachten wij van jou?

Als medewerker grondzaken en vastgoed zorg je voor het administratief-juridisch beheer van alle gemeentelijke gronden en gebouwen. De werkzaamheden zijn afwisselend en hebben een breed karakter. Er zijn werkzaamheden waar jij de trekker van bent, er zijn werkzaamheden waar je ondersteunend bent en je neemt deel aan projecten. Een greep uit de werkzaamheden waar je mee te maken krijgt:

  • Je verzorgt de administratie van de grond- en vastgoedportefeuille van de gemeente.
  • Je houdt je bezig met privaatrechtelijk beheer van grond- en vastgoedportefeuille van de gemeente;
  • Je vult standaard overeenkomst voor verkoop, huur en verhuur, (erf)pacht, opstalrechten en erfdienstbaarheden;
  • Je draagt zorg voor indexering en facturering van pachten en huren;
  • Je hebt contact met notarissen over aktes die moeten worden opgesteld en verzorgt de afwikkeling hiervan;
  • Je houdt dossiers bij;
  • Je ondersteunt team vastgoed en grondzaken bij verschillende werkzaamheden en zorgt ervoor dat zij hun werk efficiënt kunnen uitvoeren;
  • Je behandelt aanvragen voor de verkoop van overhoeken;
  • Je behandelt aanvragen van externe partijen die in de openbare ruimte van de gemeente voorzieningen willen realiseren.

Wie zoeken wij?

Je bent dienstverlenend, daar waar nodig zakelijk, hebt overzicht en bent nauwkeurig. Je weet als geen ander hoe je goede (juridische) afspraken vastlegt met partijen. Je staat stevig in je schoenen en je weet waar je het over hebt. Als medewerker vastgoed en grondzaken kan je goed samenwerken, de verbinding leggen en onderhouden met je collega's van diverse afdelingen, contractpartners, notarissen en inwoners. Ten slotte weet je alles van wetgeving, gemeentelijk beleid en gemeentelijke procedures binnen het vakgebied en het toepassen daarvan.
Je hebt:

  • Minimaal MBO+ werk- en denkniveau en bij voorkeur een afgeronde opleiding op juridisch gebied;
  • Relevante kennis en werkervaring;
  • Natuurlijk beschik je over onze vijf kerncompetenties: samenwerken, resultaatgerichtheid, klantgerichtheid, verantwoordelijkheid, flexibiliteit.

Wat bieden wij?

Naast een baan bieden we je een dynamische en interessante werkomgeving aan. Je krijgt de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen en je talenten in te zetten voor projecten en programma's. De vacature is voor 32-36 uur per week. De functie is ingedeeld in schaal 8.De functie wordt, bij goed functioneren, na een jaar omgezet van tijdelijk naar vast.
We hebben uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals dienstreisvergoeding, uitgebreide studiefaciliteiten en gedeeltelijk doorbetaald ouderschapsverlof. De mogelijkheid om daar waar mogelijk plaats- en tijdonafhankelijk te werken, met een verwachte thuiswerkvergoeding (principeakkoord cao gemeenten). Daarnaast ontvang je een Individueel Keuze Budget van 17,05% (onder andere opgebouwd uit vakantiegeld en eindejaarsuitkering). Dit extra salariscomponent kun je naar eigen wens en flexibel inzetten.
Wij stimuleren de ontwikkeling van je talenten en bieden iedere nieuwe medewerker, naast een fijn inwerkprogramma, ook een Discover-potentieel analyse. Je krijgt een persoonlijk profiel (gedrag, drijfveren en talenten), dit vergroot het inzicht in je kwaliteiten en vaardigheden en geeft ook je ontwikkelmogelijkheden weer.

Informatie


Wil je meer informatie over de sollicitatieprocedure, dan kun je contact opnemen met Britt Pesman, junior HR-adviseur, via , of per mail &#x006c.

Solliciteren?

Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern uitgezet, waarbij interne kandidaten voorrang hebben bij de selectie. Dit zijn medewerkers in dienst van de gemeenten Aa en Hunze, Assen en Tynaarlo (Samenwerking Drentsche Aa).

Vacature eisen

onbekend

 

FunctietitelJuridisch Medewerker
Indicatie salaris (min – max]onbekend – onbekend
OpleidingsniveauMBO
Aantal uren (min – max)32 – 36
Contactgegevensonbekend , onbekend onbekend
Type contractVast
BrancheOverheid/Non-profit
LocatieGieten, Drenthe,Nederland
Soliciteer directhttps://www.aaenhunze.nl/Alle_onderwerpen/Werken_bij_Aa_en_Hunze/Vooruit_in_Drenthe/Medewerker_grondzaken_en_vastgoed

Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Deel deze vacature

Redactie Nieuwsuitpekela.nl

Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Pekela en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.